2008-11-16

Söndag och sol!


Idag var det härligt soligt ute!!!Skönt efter alla regndagar. Jag och M passade på att få lite ljus och fota.
Här är min lövsjal med kant! Stickad i fluffigt mohair. Jag har börjat på en till i pälsgarn från Östergötlands ullspinneri!


Dragspelsbasker i svart och oliv. Stickad i ullgarn från Östergötlands ullspinneri.
Detta var mitt tredje försök med detta mönster, men tyvärr är jag inte riktigt nöjd nu heller...Den blev lite för lång och pösig. Men den är lagom runt huvudet, så 83 maskor på första varvet är bra. På nästa ska jag prova att ta bort två ränder, så den blir lite mindre. Jag satte en pärla på toppen!



Fina vantar! Vem har egentligen stickat dom? Mamma, vet du? Jag använder dom jättemycket, men vet inte vem som gjort dom, nån släkting är det..

Jag har fått mer garn från Garnhärvan. 3 st härvor, så jag har nystat och nystat i helgen, inte det roligaste. Men jag försöker tänka på vad kul det blir sen när jag kan börja sticka, då går det lite fortare. Men en sån där garn snurra vore skönt att ha, är det garnvinda det kallas?


Ikväll ska vi gå o lyssna på Ale Möller och hans vänner! :-)

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vilka härliga bilder och vilken härlig dag. Tyvärr kom regnet lagom till att vi hade gått halva vår promenad men vi fick lite sol i alla fall.

Min lövsjal blir nog aldrig klar känns det som. Man måste vara så super koncentrerad hela tiden när man gör den så jag har lite svårt att komma mig för att göra det. Man kanske skulle sticka minst tre varv varje dag eller nåt...

Just nu har jag galet många projekt på gång, måste börja avsluta lite också men jag får hela tiden ny inspiration.

Ha en skön vecka, kram/V

Tomtan sa...

Sjalen är jättefin...

Skaparstigen sa...

Stickar du inte lite väl mycket för att var Virk-Stina? :) Men väldigt fina grejer blir det, sjalen var jättesnygg!
Garnvindor finns väldigt ofta på loppisar rätt billigt, så håll koll där!

Marie sa...

Jättefin sjal och härlig färg på dina vantar :)
Jag gillar dina baskrar. De är häftiga och man blir glad av dem! :)
Hoppas att du får till en bra storlek på nästa försök.

Sofie sa...

Åh så fin sjalen är!!! Instämmer med att vantarna är helt underbara, har du fått reda på vem som gjort dem? Du får maila mig om vilken kamera ni har, bilderna blir ju verkligen helt perfekta, vill också ha en sån!!!

annas alster sa...

Ett eget piano kan göra en glad. Även om det inte är ett Yamaha så har jag ju en snygg pall iallafall...
Vilken snygg sjal du har stickat!