2009-01-25

Mammut mössa

Har varit på bio och sett Mammut. En tänkvärd film. Känner mig lite låg efter att ha sett den...

Igår hade vi en heldag tillsammans med gruppen "Electric Fiddlers" som är en stråkkvartett som spelar på elinstrument och en trummis. 50 stråkelever och ett gäng stråklärare övade hela dan och avslutade med en riktigt röjig och kul konsert!
Syrran har beställt denna mössa av mig. Nu är den klar! Den är virkad med svart Eskimo med stolpar från toppen, sen är det en stickad kant längst ner! Jag tar med den imorrn!!!

Hoppas ni har haft en mysig helg! Jag tycker det har varit lite för mycket regn och rusk. Nu längtar jag till VÅREN och ljuset!

Kvällen tillbringar jag i soffan med kompisvanten som ska bli klar snart...

7 kommentarer:

annas alster sa...

Vilken mysig mössa, den ser verkligen skön ut!

Camilla sa...

du är så bra på att sticka och virka stina :) fint att blanda de olika teknikerna.

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fint!
Vilken bra idé att ha en stickad kant på en virkad mössa.
Hoppas vi kan ses snart.
kram/Veronica

Sunna sa...

Vad mysig den ser ut

Anonym sa...

Shit vad duktig du är!!!!!!!

Skaparstigen sa...

Så smart! Och härligt med tjockt garn så det går undan!

Tomtan sa...

Härlig mössa!!!