2009-01-10

Spinnrock!

Jag har köpt en spinnrock!!!Den är jättefin men jag får den inte riktigt att fungera. Hittade den på myrorna idag och släpade hem den på cykeln...Har fått mycket hjälp av YouTube och Hantverk!

Har lärt mig lite nya ord: spole,spinnvinge,hjul och trissa..

Har ett problem..min spole och spinnvinge går lika fort, så garnet snurras inte upp...Men jag ska prova att släppa lite mer på garnet...Jag tror jag har en dubbeldriven spinnrock. Den har tagit all min tid nu, så vantarna har inte växt så mycket idag...Jag önskar att den vill fungera nu, så jag kan gå och lägga mig!

Bilder kommer imorrn!

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oj, vad kul det låter.
Ska bli kul att se bilder sen.
Hoppas du får den att fungera.
Lycka till och kram

Anonym sa...

vad du hålle på gumsi:)
men nån spinnrock kommer inte in hit än i allafall.... men dom är vackra att titta på :)

Saknar dig gumsi!
Puss Kram

Sunna sa...

Va kul!!! det är något som finns i min framtid också. skulle vara så häftigt att kunna, men jag har en del kvar innan dess stort lycka till

Efwa - Medea sa...

Det verkar spännande att spinna. Har aldrig testat men någon gång i livet ska jag göra det. =)
Nu blir det mysfilm på tv.
Kram Efwa