2009-09-13

Knut-workshop

Mamma och syster har lärt sig kärleksknutar idag . De var riktigt duktiga och fick till det efter några försök.
Jag fick chansen att fota handarbetande händer, det tycker jag är VACKERT!
" Uhh,så smått,det liknar mer en tunn tråd än garn detta.."
"..du sa ju att jag skulle dra åt hårt..."
"...blir det rätt så här..?"

"...och så ska jag i här...?""...nu blev det rätt tror jag!!!"

Tröjläget: Jag har stickat klart ärmarna och stickat på dom på rundstickan. Men det känns inte bra. Det stramar och känns jättetight när jag är ute vid ärmarna. Ska det va så?Annars verkar det inte va så svårt att sticka raglanärm, om jag nu gör på rätt sätt...Ska gå till Garnverket imorrn och fråga. Jag tror dessutom att den blir för kort, jag som gjort den längre än vad som står i mönstret, men det är väl bara att sticka på lite till längst ner kanske.

Jag har ONT i halsen.

Hoppas ni har haft en skön helg!

5 kommentarer:

Sunna sa...

Tröjan blir så grymt läcker, ibland kan det behövas en kil om det är trångt, fina bilder på händerna

annas alster sa...

Stickade precis en liten kofta där man stickade oket på rundsticka, och det stramade väldigt när man skulle sticka över ärmarna. Jag hade blivit varnade för detta i garnaffären, så jag stickade på, och efter några varv var det mycket bättre.... Lycka till, tröjan ser verkligen superfin ut!!!

pysselsara sa...

Vilken härlig tröja!
Jag stickade en babytröja, och fick samma problem som dig, men det blir bättre! Efter de första två varven blev det mycket lättare att sticka igen! Lycka till!

terras hantverk sa...

Hihi, jag kan tro det. Jag är inte så snabb på att lägga upp, o kameran har varit försvunnen. Nu är den hittad och jag lovar ett nytt inlägg ikväll. För att göra dig lite nyfiken så ska jag nog fota mina sockar med flätmönster. PILLIGT!

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fin den blir... Jag vill också ha en sån. Hoppas din hals känns bättre.
Kram/Veronica