2010-01-17

Jag fattar inte hur jag kunde köpa det här garnet och dessutom göra en fuskpolo i det...Det var dyrt och ser snyggt ut men det är så äckligt sticksigt. Fast jag är nog extra känslig också. Garnet heter Hellvi och är från Gotland.
Den är färdigstickad men jag har sex knappar kvar att sy fast, och det tar en evig tid eftersom jag inte syr fast mer än en knapp i veckan....så om sex veckor är den nog klar för att läggas in i garderoben...:-(Fuskpolon har små gångar av tappade maskor. Bild på färdig polo kommer om ca 6 veckor :-)
Tur att tulpanerna piggar upp en grå dag som denna. Nu ska jag repa med Kettelkvartetten!

6 kommentarer:

Camilla sa...

så snyggt med fusk gångar, hur har du gjort dem?
blir alltid lika inspirerad av att gå in och titta på dina arbeten..

MADE BY K sa...

Du tror inte garnet blir lite mindre stickigt när du tvättat den...annars kan man kanske sätta något innanför...istället för att den ska hamna inne i garderoben, för jag kan slå vad att den är supersnygg!!

Blenda sa...

Hej, jag hittade nyligen din blogg, och blev omedelbart förtjust i dina underbara bilder och allt fint du gör - så du hamnade på min blogglista (och kanske har jag redan kommenterat detta, eller så har jag bara tänkt det, men i alla fall!)
Hälsar Blenda

Marty sa...

Varför om 6 veckor, vem är det som fyller år då som du kan ta kort på?
Kanske jag kan få se den innan? Den är säkert fin, bilderna bådar ju gott. /Marty

Carolina sa...

Hej!
Du har en award att hämta hos mig!! :)

Lina sa...

Så fin blogg, med o så sköna ting.
/Lina