2011-04-27



Kära bloggvänner!
Som ni märker så är inte inläggen så täta här precis. Jag har funderat lite framåt tillbaka, just nu är det annat som gäller här och får jag en stund över så stickar jag hellre färdigt ett projekt eller börjar på ett nytt än att blogga om det.
Så det blir en liten paus i bloggandet, ingen vet hur länge, kanske bara tills imorrn? Flera har också frågat mig varför bloggen heter VirkStina, när jag mest stickar. Jag började med virkning,starade en blogg, sen vågade jag mig på det där svåra med stickning och sen var jag fast. Så jag ska ta mig en riktig funderare, kanske blir det en helt ny blogg framöver...?!
Självklart fortsätter jag läsa och inspireras av era bloggar. Det är perfekt sysselsättning med en sovande bebis i famnen och så tränar jag på en ny stickteknik- "sticka med sovande bebis på magen"
Ha det gott vänner!

14 kommentarer:

Denice sa...

Åh, känner igen det där. Började med att virka när jag tog upp det garnrelaterade igen, men nu stickar jag mest. Kanske går det i perioder istället. Som bloggande ;-) Hoppas du återkommer i någon form framöver, jag hittade rätt nyligen din blogg, men fastnade för dina vackra bilder. Det utmärker bloggen bland alla handarbetsbloggar. Ha en fin kväll!

Fru Saannis, 22årig 2barnsmamma sa...

Åh känner igen med nya metoder. Dock så satt jag och virkade under tiden jag ammade mina döttrar. Det går om man vill ;)

Anna W sa...

Jag har nyligt blivit tvåbarnsmor. Jag kan bli riktigt frustrerad över att inte kunna blogga som vanligt när datortiden är minimal.

Jag tar någon minut här och där för att handarbeta men att även fotografera, redigera OCH skriva ett blogginlägg finns det inte tid för. Men jag har fått lugna ned mig. Jag tar bilder med mobilen. Tyvärr med sämre resultat men så får det vara ett tag. Jag skriver många inlägg med mobilen också. För jag insåg att jag behövde vara mig själv och jag bloggar.

Virkandet är förresten det jag tycker fungerar bäst med bebis (och trötta ögon). En enda ögla att hålla reda på. ;o)

Sunna sa...

var sak har sin tid och ibland behöver man helt enkelt bara en rejäl paus

teresa sa...

Förstår dig precis. Tycker den nya tekniken med sovande bebis låter fin. Ta vara på tiden o sticka/virka kan du ju göra hela livet.

teresa sa...

Förstår dig precis. Tycker den nya tekniken med sovande bebis låter fin. Ta vara på tiden o sticka/virka kan du ju göra hela livet.

Solveig Lövendahl sa...

Ta hand om er och njut! Fina bilder också förresten!

Bakom Fasaden sa...

Med en sådan sötnos är det förståeligt :)
Välkommen att läsa min nya blogg :)

Anonym sa...

For the tall as well as thin gentlemen, if they put on a marsupial tongue patch wallet [URL=http://www.northfacetriclimate.org/#608]north face outlet store[/URL] , they might surface far more dignified and strong.Secondly, we can easily choose jackets of different shade according to our shape.If the figure is thick and also fat, [URL=http://www.northfacetriclimate.org/#560]north face triclimate[/URL] is appropriate to select just one with chilly tonal, which provides others the felling that you are full of youthful vitality and powerful.

Anonym sa...

High-quality through fabulous construct skillsets choose this [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#1131]cheap north face apex[/URL] therefore powerful this wherever you are, you can actually keep a wonderful good posture. Individuals at all times would rather express your attitude in the pub, [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#1178]north face apex bionic[/URL] expecially for Evening, each day for those to help you free them selves.

Anonym sa...

but for times during the trekking the goal could be a capably padded hip belt!The [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#1131]cheap north face apex[/URL] Confront Terra rucksack has significant core compartment, which isn't going to sculpt just like a great way of creating your own gear accessible, but there's the [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#861]north face apex[/URL] trick: a part entrance. This extra front door would make it a lot easier to distinguish merchandise buried profound within your bag.

Anonym sa...

I do agree with all the ideas you've offered to your post. They are really convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are very quick for beginners. Could you please prolong them a bit from next time? Thanks for the post.

Feel free to visit my weblog: cardsharing canalsat

Anonym sa...

When I originally commented I clicked the "Alert me when new comments are included"
checkbox and now eachtime a remark is added I acquire a number of e-mails with thesame remark.

Is there any way you can delete me from that service?

Thank you!

My blog - xerox phaser 8560

Anonym sa...

I have made my mailing list of addresses for Christmas like the video shows making use
of MS word 2010 with no troubles. I can easily publish one label each page or I can easily publish the
exact same tag on the web page 30 times. I want to publish
my list of various address on the page so I have 30 different
labels to mail. I can easily not acquire that finished the label section.
If I publish with the regular visiting file, then print, I acquire the file to print
out however not formatted for the kind of
labels I am utilizing. I just do not see exactly how I
can do the various address tags to publish in the label tab.

Thank you,.

My weblog - xerox phaser 8560 ink