2008-05-25

Hemlis 4 svar

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Gillar bäst ull..alpacka,bomull o lin. Är inte så förtjust i akryl.
2. Vilka är dina favoritfärger? Grön är min bästa färg :-) den gröna som frågorna i texten har, inte grangrön, mer ärtgrön o klartgrön. Andra favoriter är blått,svart,brunt,grått.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Rosa är inte nån favorit.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)Trästickor känns bra att sticka med, men plast går också bra! Rundstickor är trevligt, raka med. Men strumpstickor har jag inte fastnat för....har bara testat en gång och det gick inget bra, de bara åkte ur...det var krångligt, men jag kanske gav upp för tidigt...
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?Jag är nybörjare på stickning, men kanske lite mer än nybörjare på virkning.
6. Dricker du kaffe? Te?ja,båda
7. Är du allergisk mot något?Nej
8. Vilken slags musik tycker du om?allt som svänger och har någon slags känsla i sig...
9. Favoritgodis?Choklad (vilken som helst)
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Virkar
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv..Sjalar
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Jag skulle vilja sticka en sjal med spetsstickning,men det verkar svårt, om man hittade ett enkelt mönster..
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Jaa,
16 cm
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?Ja
16. Stickar du sockor? Nej,men jag gillar sockor!
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)40
18. När fyller du år?28 mars
19. Stickar du med pärlor?Nej,jag har inte stickat med pärlor men virkar gärna med pärlor!!Tycker det är jättefint!
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare-ja,Stieg Larsson o Denise Mina är spännande, fakta-ja,gärna om musik,växter,mat. Romaner-ja,men det beror på...

Inga kommentarer: