2008-10-19

Fast i Göteborg med stickig virkning

Detta vore ett perfekt tillfälle för mig att sticka eller virka. Men TYVÄRR har jag bara med mig en virkning hit. Och jag gillar den inte. Garnet sticks och färgen sticks. Började virka en sjal av det på tåget,tänkte jag skulle ge bort den sen, men jag har väldigt svårt att göra nåt som jag inte tycker blir fint själv. Det var orutinerat av mig att bara ta med ETT arbete, när vi skulle va borta hela helgen...och så blev jag sjuk också och har massa tid medans de andra hämtar flyttlass.
Som tur är fick de igång datorn innan de gick så jag har nåt att göra. Ljudboken gick också åt skogen,gick inte att lyssna på i mp3 n, fast jag gjorde om till mp3 filer...fattar inget...Så jag sitter här bland en massa flyttkartonger och tittar ut mot havet....utan o virka...med feber o ont i halsen och utan ljudbok.
Vi höll på att flytta hela dan igår och var rätt så duktiga,så det är inte så mycket kvar att flytta ida. Jag tröstar mig med att jag beställde flera härvor från Östergötlandsullspinneri innan vi åkte i fredags och ett mönster på en dragspelabasker!Så förhoppningsvis kommer det på lådan i veckan!!! Nu ska jag surfa vidare på alla fina bloggar!!!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Nej, din stackare!! Du skulle ju bli frisk nu ju. Krya på dig massor!!! Kram

Veronica Tingvall sa...

Stackare:-(
jag tycker verkligen synd om dig.
Krya på dig jättemycket och hoppas att du blir nöjd med garnet och möstret du har köpt.
Kram!